Το ποπ-reggae τραγούδι των πορτορικανών Luis Fonsi και Ramón Luis Ayala Rodríguez μέσα σε έξι μήνες έχει ακουστεί πάνω από 4,6 δισεκατομμύρια φορές σε όλο τον πλανήτη. Πολλοί είναι εκείνοι που το βρίσκουν χαζό και υπερτιμημένο, ακόμα και εκνευριστικό. Όμως και εκείνοι το έχουν ακούσει τουλάχιστον μια φορά, και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την επιτυχία του, αφού τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Στις ΗΠΑ έχει κατακτήσει την κορυφή για 10 εβδομάδες, κάτι που για ισπανόφωνο τραγούδι έχει να συμβεί από το Macarena το 1993 και από το 1987 με το La Bamba, των Los Lobos.
Ο ρυθμός δεν είναι κάτι που δεν έχεις ξανακούσει, και οι στίχοι του αρκετά συνηθισμένοι. Ποιοι είναι λοιπόν οι παράγοντες που εκτόξευσαν το Despacito στην κορυφή, κάνοντας το τη μεγαλύτερη streaming επιτυχία όλων των εποχών;
Αρχικά οι δύο συντελεστές του. Οι Luis Fonsi και Ramón Luis Ayala Rodríguez που είχαν ήδη καριέρα και πριν το συγκεκριμένο τραγούδι. Ο ένας στην ποπ λατίνο μουσική και ο δεύτερος στη reggae ήταν ήδη πολύ επιτυχημένοι στη Λατινική Αμερική Ο πρώτος μετράει ήδη 9 άλμπουμ ενώ ο δεύτερος είχε βγάλει τη μεγάλη επιτυχία Gasolina.
To αισθησιακό και ταξιδιάρικο βίντεο του κομματιού που γυρίστηκε στο ιστορικό κέντρο του San Juan έκανε και αυτό τη… δική του καριέρα. Με 2,7 δισ. views ως τα τέλη Ιουλίου, πρόκειται για το βίντεο με τη μεγαλύτερη επιτυχία όλων των εποχών στο YouTube.
Το μεγάλο μπουστάρισμα το έδωσε ο ποπ τραγουδιστής Justin Bieber. Είπε μερικούς αγγλικούς στίχους που προστέθηκαν στο κομμάτι και έγινε χαμός. Λέγεται ότι ο τραγουδιστής άκουσε πρώτη φορά το τραγούδι σε ένα μαγαζί στην Κολομβία και ήθελε αμέσως να το κάνει remix με δική του συμμετοχή.
«Η παρουσία του Μπίμπερ χρησίμευσε ώστε να απευθυνθούν σε κοινό που δεν ακούει παρά μόνο αγγλικά», έγραψε το site Noisey μόλις κυκλοφόρησε η ελαφρά αμερικανοποιημένη βερσιόν του Despacito.