Παράταση έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στο λουκέτο των σχολείων έως και τις 10 του Απρίλη λόγω κορονοϊού τη στιγμή που ο αριθμός των κρουσμάτων στη χώρα μας έχει φτάσει τα 495.
Η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων φθάνει ουσιαστικά μέχρι και την προκαθορισμένη ημερομηνία που τα σχολεία θα έκλειναν για τις διακοπές του Πάσχα.
Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καταβάλει τα μέγιστα προκειμένου να υλοποιήσει το σχέδιο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έτσι ώστε να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ήδη 49 νομοί της Ελλάδας έχουν ήδη μπει στις ψηφιακές τάξεις και την ερχόμενη Δευτέρα, 23 Μαρτίου, θα έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη του συνόλου των λυκείων. Έτσι, το υπουργείο κατά την ερχόμενη εβδομάδα θα επικεντρωθεί στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα γυμνάσια.
«Το είπαμε, το κάναμε», δήλωσε σχετικά η υπουργός, Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε: «Εν μέσω μίας πρωτόγνωρης για τη χώρα μας κατάστασης, προχωρήσαμε άμεσα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα εφαρμογής, που δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά διατηρεί στενή την επαφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο».
Η υπουργός ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές του εγχειρήματος, οι οποίοι όπως είπε «απέδειξαν ότι, και εν μέσω κρίσης, μπορούν να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να ανταποκριθούν τάχιστα και αποτελεσματικά, εφαρμόζοντας έναν ολοκληρωμένο, συνεκτικό σχεδιασμό, προς όφελος της παιδείας και της κοινωνίας».
«Είμαστε εδώ, έτοιμοι και αποφασισμένοι να απαντήσουμε σε κάθε πρόκληση, δίπλα στα παιδιά μας, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς μας, ώστε να βγούμε μαζί από αυτή την κρίση, δυνατοί», κατέληξε η κ. Κεραμέως.
Σύμφωνα με το υπουργείο, το ψηφιακό σχολείο ξεκίνησε, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ' Λυκείου, ως εξής:
- Τη Δευτέρα 16/3, σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο, τους νομούς όπου είχε αρχικά ανασταλεί η εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων,
- Την Τρίτη 17/3 επεκτάθηκε σε 16 επιπλέον νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου,
- Την Πέμπτη 19/3 σε ακόμα 20: Βοιωτίας Γρεβενών, Εύβοιας, Ημαθίας, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Τρικάλων, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και Χανίων,
- Την Παρασκευή 20/3 προστέθηκαν άλλοι 10: Αργολίδας, Αρκαδίας, περιοχές της Αττικής, Πιερίας, Σερρών, Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ηρακλείου, Λάρισας, Πειραιά.
Τη Δευτέρα 23/3 θα ενταχθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι νομοί Σάμου, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα λύκεια
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο, την περασμένη Τρίτη, 17/3, εκπαιδευτικοί δημιούργησαν 1.996 ψηφιακές τάξεις και παρέδωσαν διαδικτυακά μαθήματα, ενώ την Τετάρτη, 18/3, πραγματοποιήθηκαν 4.198 μαθήματα.
Στις τηλεδιασκέψεις που απευθύνονταν στις ομάδες υποστήριξης των σχολείων, διευθυντές-καθηγητές πληροφορικής και εκπαιδευτικούς με ευχέρεια χρήσης τεχνολογικών μέσων, υπήρξε πάνω από 100% συμμετοχή, π.χ. με 1.200 συμμετέχοντες την Πέμπτη, όταν οι προσκεκλημένοι ήταν 1.130, οι οποίοι προσκάλεσαν με τη σειρά τους και συναδέλφους τους από άλλες περιοχές.
Στις ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών της χώρας, όπως Καστελόριζο, Φούρνοι, Νίσυρος, Τήλος, Ανάφη και Σουφλί.