Είναι το συνηθέστερο διαφημιστικό στερεότυπο: «το σεξ πουλάει».
Κι όμως, δεν είναι έτσι ακριβώς. Ή τουλάχιστον δεν ισχύει με τον ίδιο τρόπο και στα δύο φύλα.
Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pchychological Science, έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα.
Όπως αναφέρεται στην έρευνα, που είδε το φως της δημοσιότητας μέσω του Independent, οι γυναίκες αντιμετωπίζουν το σεξ ως μια ξεχωριστή ανθρώπινη ενέργεια, στην οποία, μάλιστα, φτάνει κανείς προοδευτικά και όχι επιθετικά.
«Η πρώτη αντίδραση μιας γυναίκας σε διαφημίσεις που στηρίζονται σε σέξι εικόνες, είναι πρόδηλα αρνητική. Η αγορά ενός προϊόντος, από μια γυναίκα, είναι άσχετη με την προβαλλόμενη εικόνα στη διαφήμιση, ειδικά αν αυτή έχει αρκετά σεξουαλικά υπονοούμενα», αποκαλύπτει η Κάθλιν Βόις, ψυχολόγος στο πανεπιστήμιο της Μινεσότα.
Η έρευνα έγινε στα Πανεπιστήμια της Καλιφόρνιας, του Ιλινόις και της Ιντιάνα και ανέλυσε 78 διαφορετικές εκθέσεις στην οποία συμμετείχαν χιλιάδες άτομα, σχετικά με τα αποτελέσματα που έχει το σεξαπίλ στις διαφημίσεις. Σε πείραμα που έγινε για να ενισχυθεί η συγκεκριμένη θεωρία, άντρες και γυναίκες χρησιμοποιήθηκαν ως δέκτες διαφημίσεων που είχαν να κάνουν με συγκεκριμένο προϊόν (ένα ρολόι), αλλά ιδωμένο από δυο διαφορετικές οπτικές γωνίες: από την σεξουαλική, αλλά και από την ουδέτερη (με φόντο ένα εντυπωσιακό βουνό).
Η αντίδραση των γυναικών δεν εξέπληξε τους ερευνητές. Οι σεξουαλικές εικόνες τις απώθησαν από το προϊόν και μάλιστα έγιναν πιο έντονες, όταν το προϊόν αποδείχθηκε φτηνό.
Οι διαφημιστικές λοιπόν εταιρίες θα πρέπει μάλλον να το ξανασκεφτούν αφού σύμφωνα με την έρευνα όσες χρησιμοποιούν το «σεξ» δεν επιτυγχάνουν τον σκοπό τους αφού σπάνια θυμάται κάποιος το προϊόν που διαφημίζεται, ενώ ακόμα κι αν το θυμάται δημιουργείται τελικά αρνητική εικόνα γι' αυτό.