Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Να κάνουν έρευνα αγοράς οι καταναλωτές, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό, συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή και η αναπληρώτρια και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με αφορμή την υλοποίηση της προωθητικής δράσης "Black Friday".

Με σκοπό λοιπόν να προλάβουν τον ανταγωνισμό, αρκετές μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν ήδη από σήμερα Δευτέρα 19 Νοεμβρίου, ένα μπαράζ προσφορών σε επιλεγμένα προϊόντα, που θα κορυφωθεί την «παραδοσιακή μέρα» της Black Friday, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου.

Τα Public άνοιξαν πρώτα τον χορό των προσφορών της Μαύρης Παρασκευής καθώς η ηλεκτρονική σελίδα της αλυσίδας ξεκίνησε με εκπτωτικές τιμές λίγο μετά τις 9 το βράδυ του Σαββάτου. Στα χαρτιά η πρώτη εταιρεία που θα έμπαινε στην μάχη ήταν η Media Markt η οποία με δελτίο Τύπου προανήγγειλε ότι θα ξεκινήσει τις προσφορές της Black Friday από Δευτέρα 19 Νοεμβρίου. Την πρόλαβαν όμως τα Public, το Πλαίσιο και ο Κωτσόβολος οι οποίες μπήκαν στο παιχνίδι μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Ποια καταστήματα συμμετέχουν στη Black Friday 2018

 

  • Public
  • Γερμανός
  • Κωτσόβολος
  • Πλαίσιο
  • Athens Metro Mall
  • GAP
  • Intersport
  • JYSK
  • Koolfly.gr
  • McArthur Glen
  • Media Markt
  • Notos
  • Oysho
  • Porcelana
  • Prince Oliver
  • RiverWest
  • Smart Park

 

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα. 

Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».