Γιατί δεν απαντά σχεδόν ποτέ στα τηλέφωνα;
Τι λένε οι ειδικοί;

Σε αυτό το μικρό άρθρο θα γίνει μια ανάλυση σχετικά με την επικοινωνία των ανθρώπων μέσω τηλεφώνου η μηνυμάτων και τι σημαίνει συνήθως όταν ο άλλος/η δεν απαντάει η απαντάει με έναν συγκεκριμένο τρόπο.

Τα παρακάτω που ακολουθούν έχουν εφαρμογή στο επαγγελματικό, φιλικό αλλά ιδιαιτέρως στο σχεσιακό πλαίσιο επικοινωνίας.

Μονή εξαίρεση σε όσα ακολουθούν παρακάτω είναι εάν αυτό το άτομο είναι έτσι γενικά σε όλη την επικοινωνία του, δηλαδή δεν απαντάει ποτέ και σε κανέναν και δεν είναι εκείνος που είναι συνεχώς με το κινητό του στο χέρι.

Όταν παρατηρήσετε ότι κάποια/ος όποιος και να είναι αυτός ο συνάδελφος, ο φίλος, ο σύντροφος κλπ 9/10 φορές δεν απαντάει ποτέ επιτόπου το τηλέφωνο όταν καλέσετε με τηλεφωνική κλήση συνήθως είναι κάτι σχετικά ύποπτο και ίσως, θα έπρεπε να σας προβληματίσει.

Το γνωστότερο μοτίβο ‘αποφυγής’ είναι συνήθως 2 εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας:

1) Όταν καλέσετε τηλεφωνικά αυτόν τον κάποιο ή κάποια, ποτέ δεν απαντάει επιτόπου και σχεδόν πάντα καλεί εκείνος μετά από 10-15 λεπτά με πολύ καλή διάθεση να μιλήσετε, αλλά με μια καλή δικαιολογία γιατί δεν μπόρεσε να απαντήσει το τηλέφωνο την ώρα που καλέσατε.

2)  Όταν καλέσετε τηλεφωνικά αυτόν τον κάποιο ή κάποια, ποτέ δεν απαντάει επιτόπου, αλλά μερικά λεπτά μετά στέλνει ένα μήνυμα του τύπου: «δεν μπόρεσα να απαντήσω!» ή «δεν μπορώ να μιλήσω τώρα, στείλε μου εδώ τι θα ήθελες» η κάτι σε κοντινή παραλλαγή.

Γενικότερα, το άτομο που έχει κάτι να αποκρύψει ή δεν θέλει να δώσει πληροφορίες για το πού είναι, τι κάνει, με ποια/ν κλπ, ο μεγαλύτερος εφιάλτης του είναι να σηκώσει το τηλέφωνο και να δεχθεί μια ερώτηση που να μην μπορεί να απαντήσει ή να καθυστερήσει να απαντήσει επαρκώς και ο συνομιλητής να καταλάβει ότι κάτι τρέχει…. Έτσι, προσπαθεί απλά να κερδίσει πολύτιμο χρόνο για να σκεφτεί κάποιο σενάριο ή δικαιολογία που να πιστέψει απολυτά ο άλλος…. Επίσης, στη συνομιλία μέσω τηλεφώνου αμφότεροι οι συνομιλητές καταλαβαίνουν επί 10 περισσότερες πληροφορίες, χωροταξικές, εάν οι περιβάλλοντες ήχοι συνάδουν με το περιβάλλον που λέει ή θα έπρεπε να είναι ο άλλος κλπ.. επίσης το βασικότερο, ο τρόπος επικοινωνίας, εάν ο συνομιλητής μιλάει εκνευρισμένα; Βαριέται; Αργεί να απαντήσει κλπ κάτι που δεν φαίνεται από ένα απλό μήνυμα κειμένου.

Στη περίπτωση (1) στα 10 – 15 λεπτά αυτά το ‘ύποπτο’ άτομο έχει τον χρόνο να προετοιμάσει κάποια απάντηση ή και πιθανά σενάρια σε ερωτήσεις που πιθανώς θα δεχθεί και επίσης αρκετά συχνά θα έχει χρόνο να μετακινηθεί – απομονωθεί για να μην ακούσει ο άλλος στο τηλέφωνο πού ακριβώς βρίσκεται ή κάτι που δεν θα έπρεπε… π.χ. δεν θα ήταν περίεργο ο άλλος να έπρεπε να είναι στο γραφείο και να έχει μια σχετικά γνώριμη φασαρία, ενώ ξαφνικά στο τηλέφωνο να ακούγεται ήχος δρόμου ή απόλυτη ησυχία.

Στην περίπτωση (2) είναι πιο άμεση η επικοινωνία του, πρώτον γιατί είναι με μήνυμα και δεν παρέχονται αυτές οι χωροταξικές πληροφορίες καθώς και ο τρόπος που μιλάει και η διάθεση του και δεύτερον, γιατί μέσω μηνυμάτων υπάρχει η πολυτέλεια τουλάχιστον για αρκετά δευτερόλεπτα να καθυστερήσει να απαντήσει προκειμένου να σκεφτεί κάτι πιστευτό.

Τέλος, στην περίπτωση που κάποιος/α δεν απαντήσει για ώρες σε μήνυμα ή τηλεφώνημα τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό; Πόσες είναι οι αποδεκτές ώρες καθυστέρησης επικοινωνίας;

2 μικρά στατιστικά στοιχεία (2018) που έχουν μεγάλη σημασία:

1) Ο μέσος Ευρωπαίος τσεκάρει το κινητό του περίπου 52 φορές την ημέρα, ο μέσος Αμερικάνος 80 περίπου, άρα εάν αφαιρέσουμε πρόχειρα τις ώρες ύπνου ανά ημέρα (8 ώρες) μιλάμε τουλάχιστον για 3,25 ελέγχους του κινητού την ώρα.

2) Επίσης, παγκοσμίως, το 90% των μηνυμάτων κειμένου και e- mails διαβάζονται εντός 6-9 λεπτών από την αποστολή τους. Οπότε καταλήγει κανείς, ότι μετά από μερικές ώρες (εμπειρικά και σύμφωνα με την προσωπική μου γνώμη 8 ώρες maximum) παύει να υφίσταται η δικαιολογία “α δεν το είδα…” ή το κλασικό: δεν πρόλαβα να τηλεφωνήσω μωρέ..

Οπότε ένα τέτοιο μοτίβο συμπεριφορών θα έπρεπε να σας βάλει ίσως σε σκέψεις για τον συνομιλητή σας. Μπορεί να μην συμβαίνει και τίποτα, αλλά μπορεί να συμβαίνουν και πολλά.